אוי אלוהים -אירוע קינוחים!

אז היום (כלומר הערב), התקיים אירוע פתיחת השנה במערכת החינוך שלנו. ולא שאני איזו אשת חינוך דגולה, תפקידי בכוח ללוות את ההריוניות והאמהות הטריות בחודשים הראשונים, כשיצור קטן וחדש נכנס לחיים ומה בדיוק עושים איתו? אז ההזמנות התקבלו לפני כשבועיים ושם התבקשנו כל אחת מאיתנו להכין את הקינוח הכי טוב שלה. טוב, פה כבר נקלעתי לבעיה (או שתיים או חמש…). כי קודם כל אני חייבת להיות מקורית, כלומר אין מצב שאני אגיע ואגלה שעוד מישהי הכינה בדיוק את אותו קינוח. אחר כך יש את העניין שמה שזה לא יהיה שהכנתי זה חייב להיות מעולה, כי רף הציפיות ממני גבוה בכל מה שקשור לתנורים, בלילות, בחישות וכו'. (מה שאומר שאין סיכוי שאני אביא משהו פחות ממושלם ולראיה ביום כיפור זרקתי 40 מאפינס דבש אכילים לגמרי לפח כי הם לא עמדו בסטנדרט של להיות לא רק טעימים אלא גם יפים…השלושים שבאו אחריהם הגיעו לשולחן). אז החלטתי ללכת על הקינוח הלא מוגזם פאי קרם ברולה. הכנתי את הבצק. אפיתי אפיה עיוורת (יש דבר כזה והכוונה שהבצק עיוור, לא אני…) מזגתי את הבלילה (עד מילה כזו) והופ- התבנית גדולה מדי לבלילה, יש מעט מדי נוזל, הפאי נמוך מדי כלומר לא גבוה מספיק כלומר היאורה תשליכהו. נגמר לי הכוח, נאפה מחר.

לילה. מיטה, כרית, סדין, אני ערה. מה אופים? מקורי, קל, טעים, ברור! איך לא חשבתי על זה קודם! אני אביא מלוח! שבלולי גבינה ופטריות מבצק עלים. מעדן, קליל, (משמין…). 5 דקות עבודה, מושלם לאירוח, ניתן להקפאה ולחימום בכל עת. אז המתכון בהמשך, והשבלולים זכו למחמאות, מה שמוביל אותי לבעיה אחרת, איך מתאפקים באירוע קינוחים? זה לא שיש סלט או משהו אחר ליפול עליו. זה מה שיש, מתוק, קרמי, שוקולדי או גבינה, תפוחים, (על השולחנות שוקולדים, עדשים, במבה ופיצוחים). אז בהתייעצות בזק עם חברה החלטתי להביא לי חטיף אנרגיה בתיק (הבאתי שניים, אכלתי רק אחד). באירוע עצמו היו גם פירות אז אכלתי תפוח אחד, הבאתי מהבית ליטר וחצי מיץ דיאט ונצמדתי לבקבוק כאילו חיי היו תלויים בו, והבאתי איתי מצלמה, כדי לצלם את השולחנות העמוסים כל טוב, לחזור לכאן, לפרסם את התמונות ולספר לכם שלא נגעתי. אחת אפס לי. ניצחון. תמונות ומתכון:

שבלולי גבינה ופטריות:

קונים במיטב כספנו חבילת בצק עלים, מפשירים ומרדדים שליש. מורחים גבינה לבנה (לא משנה כמה אחוז). מפזרים בנדיבות אבקת מרק פטריות. מגלגלים לרולדה, פורסים כל ס"מ וחצי. משכיבים בתבנית ומועכים קצת. ככה עם שארית הבצק. מורחים ביצה ומפזרים שומשום. בתנור 180 מעלות עד שמשחימים. זהו. זה כל הסיפור והתוצאות מדהימות. לחילופין אפשר לעשות עם עלי מלוואח, אותם אין צורך לרדד. מפשירים כל עלה 3 דקות על השיש, מורחים מפזרים וכו'. פורסים כמו פיצה למשולשים, מגלגלים כמו קוראסון. אין צורך בביצה. אופים אותו דבר.

ולתמונות  (השבלולים בסלסלה שלי)

פוסט זה פורסם בקטגוריה מתכונים, על המשקל. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על אוי אלוהים -אירוע קינוחים!

  1. חברה מהערב בנות הגיב:

    יקירתי, כל המתכונים שלך נשמעים אחלה, אבל מה עם אלו שרוצים איזו עוגת שוקולד חמה ומפנקת? 🙂

להשאיר תגובה

