עוגת "ממה שיש"

ממש עכשיו, יצאו להן מהתנור 3 עוגות אינגליש ומילאו את הבית בריח מתוק של עוגה חמה.

אני מתה על המתכון הזה, שמורכב מבסיס פשוט פשוט שלא משתנה, יוצאות עוגות נפלאות שאפשר לאכול מיד, לשמור או להקפיא. וככה ממש רגע לפני הטיסה אני לא משאירה את החצי שלי בבית ריק ממתוק.

הכל התחיל אחר הצהריים עת התגלו במקרר אפרסקים שלא מתאימים יותר לאכול ככה סתם  אבל מושלמים לעוגה. הזמן שעמד לרשותי- קצר. המצרכים? מוגבלים. מה נשאר? להכין את העוגה המפורסמת "ממה שיש" (קיצור ל"ממה שיש בבית"…):

אז ככה, המצרכים לבסיס:

2 כוסות קמח- איזה שיש, לבן רגיל או תופח

2 כוסות סוכר- איזה שיש, לבן, חום או חצי חצי (זה מה שהיה לי היום…)

4 ביצים (אם אין אפשר גם 2…)

חצי כוס שמן או 100 גרם מרגרינה או חמאה.

חצי כוס מים או תה ובעוגות פירות אפשר במקום- חצי כוס מיץ תפוזים

אם שמנו קמח רגיל- 1 אפיון.

הכל בקערה. לערבב לערבב לעצור (ושוב אני מבקשת בשם הבחושות- רק עד שכל החומרים התאחדו). כאן העניינים הופכים מעניינים…

אפשר להוסיף- קוקוס, או מלא אגוזים קצוצים, קינמון,

 אם רוצים עוגת  פירות חותכים שזיפים, אפרסקים, נקטרינות או תפוחים, מוסיפים כפית קינמון (אני מוסיפה לכל עוגה קינמון…)

לעוגת דבש- 2 כפות דבש, ציפורן, לעוגת תפוח בדבש גם מגרדים 2 תפוחים במגרדת גסה.

על כל העוגות אפשר לפזר למעלה סוכר מעורבב בקינמון ליצירת קרנץ' מתוק…

רוב העוגות מתאימות ל2 אינגליש קייק (היום פשוט הוספתי מלא פירות). לתנור בחום 180 מעלות עד שמשחימות.

 ובכן, אתם מוזמנים לנסות להוסיף טעמים חדשים ולספר לי איך יצא (תשלחו תגובות שאדע שהייתם פה…)

בתאבון…

פוסט זה פורסם בקטגוריה מתכונים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

