מה, רק מרק?

חולה על החורף הזה. לא יודעת איך ומתי זה בדיוק קרה כי תמיד הייתי כזו ילדת קיץ. עד  היום אני מעדיפה ללכת יחפה כמה שרק אפשר. השמש עושה לי את זה, אוהבת שיש אור עד שמונה בערב, שאפשר לצאת עם הילדים אחרי הצהריים ולא חושך מצרים. בקיצור, כל הסיבות שבעולם להיות ילדת קיץ, ועדיין- לא יודעת מה ואיך, בא החורף הזה והתגנב לי ללב. אולי זה קשור לזה שהחצי שלי שהוא לגמרי ילד חורף (בדיוק לפני שבוע חגגנו לו יומולדת), אולי  זה כי הבכור שלי ילד חורף. בכלל כל השבט שלי די סובל מהחום. אולי זה בגלל שמאז ההריון של הבכור קר לי בחורף קצת פחות. ואולי זה בכלל המרקים. חולה על מרקים. ומה לעשות שבקיץ הישראלי זה בכלל לא אפשרי לאכול מרק. גם ככה חם מדי, אז מה, גם נוסיף מרק? ממש לא. אז הנה סוף סוף ובאיחור אופנתי הגיע לו החורף ואיתו הזמן להעמיד על הגז סיר מרק חם וטוב. אה- מה, עם כל הכבוד למרק, פה יש לו עסק עם חלי ממן. ולא סיר של מרק יהרוס לי עבודה מאומצת של שנתיים פלוס, ו 12 קילו מינוס. אז לכבוד החורף, וגם קצת לכבודי, הנה 2 מתכוני המרק שמככבים אצלנו בדרך כלל, אחד על טהרת החלי, והשני- מה לעשות- לא ממש. (זה הכייף בשמירה, אפשר לאכול…):

מרק בצל:

כפית חמאה

6 בצלים חתוכים לרצועות דקות.

חצי כוס יין לבן

4-6 כפות אבקת מרק בצל (לפי הטעם)

מים והרבה.

ההוראות: בסיר גדול מאדים את הבצל עם החמאה. ממלאים את הסיר מים, ומוסיפים את היין. מביאים לרתיחה. מוסיפים את אבקת המרק. מבשלים כ30-40 דקות.

אפשר להכין קרוטונים מלחם קל,  לשים פרוסה של  גבינה צהובה 9%. (למי שאכפת- זו ארוחה של פחמימה וחלבון). ולכולם- בתאבון.

מרק עדשים ומה לא:

אצלנו בבית קוראים לו מרק 10 כי לא צריך הרבה יותר מ 10 דקות כדי להכין אותו…

בסיר מבשלים תפוחי אדמה וגזר חתוכים קטן קטן. אם נשאר לי בבית מרק ירקות זה בדיוק המקום בשבילו…

כשהם מתחילים להתרכך מוסיפים עדשים כתומות, כאלו שצריך בקושי עשר דקות  לבשל.

מוסיפים רסק עגבניות ואבקת מרק עוף.

כשהמרק מוכן אפשר להוסיף גם איטריות למרק.

בתאבון!

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

