סבתא כל טוב!

הנה מגיע לו יום רביעי. יום רביעי המוכר והטוב, שמביא אליי הביתה, ממש כמו בכל שבוע  את הסבתא (חוץ משבוע שעבר שבו אי הבנה ביני לבין הסבתא השאירה אותה בדרום, בעוד החצי עומד בתחנת האוטובוס ולא מבין למה היא לא מגיעה…) .  והסבתא הזו, שבאה כל שבוע מהדרום הרחוק, עם מזוודה, לא מסוגלת להגיע בידיים ריקות. ולכן אחרי שהיא מסיימת לפרוק את התשורות שהיא הביאה לילדים (במסגרת המגבלות וההיטלים שהיטלתי עליה…), היא מתפנה לפרוק את מיטב האספקה, כאילו היתה יוסף בעל החלומות והנה ראתה בחלומה את שבע הפרות הרזות והן רועות באחו ממש ליד הבית שלי ומבשרות על בוא שבע שנות הרעב…

ומה לא מגיע עם הסבתא הזו? שקיות של פסטה, אבקת מרק, שוקולד לאפיה, קופסאות שימורים ביניהם-טונה, פטריות, תירס גמדי(ם), רסק עגבנית, מפיות שולחן, בקיצור מכל טוב הארץ. וכאשר יש אירוע משפחתי, כזה שמצריך מאחים שלי להגיע צפונה באוטו, אפשר לנחש איזה אוטו שלהם לפי זה שנוסע נמוך מפאת כובד משקלו…אז מגיעים גם- קורנפלייקס, ברנפלייקס, תרכיז מיץ.

בהתחלה עוד חשבתי שאולי זאת אני. אולי הסבתא חושבת שחסר לי משהו (לדוגמא כסף…). אז זהו שלא. הבנתי שזה לא קשור אליי, אלא לגמרי אליה. זאת הדרך שלה להרגיש טוב עם עצמה ועם הביקורים התכופים שלה פה (כאילו הפרוסה לחם קל שהיא אוכלת ביום תשבור אותי כלכלית). לא משנה מה אני אומרת לה היא עדין מתעקשת להביא לעצמה תפוחים מהבית (כולל הסכין…) פרכיות אורז בתיק (הקוטג' עליי), טוסטעים היא מביאה מהבית למרות שתמיד יש פה (את הלבנה אני מספקת והיא מתעקשת לאכול אותו בישיבה על השטיח כדי לא ללכלך את הספה. הפסקתי להתעקש איתה. שיהיה לה לבריאות)…

 לאחרונה הצלחתי אפילו  לעלות על השיטה שלה, לפיה אני יכולה לנחש מה יגיע בשבוע הבא (זאת לאחר שהפעלתי את המילון עברית סבתאית שלי…). החקירה שלי העלתה שהתפריט שאני מגישה בזמן שהסבתא מתארחת- הוא שקובע מה יעשה דרכו צפונה במזוודה. לדוגמא:

מרק ירקות = 1 עד 2 שקיות אבקת מרק.

פסטה ברוטב = 2- 3 קופסאות רסק עגבניות. (פסטה מגיעה בכל מקרה ובכל מצב ללא קשר לתפריט. כך גם פרלינים לבישול).

שימורי פטריות או גזר גמדי- לסירוגין.

ניסיתי לבלבל את השיטה, ולאחרונה בעודי מגישה רוטב עגבניות קלטתי את הסבתא בעבודת גישוש, מתחקרת את החצי "אתם משתמשים הרבה ברסק עגבניות אני רואה….", מיד הכרזתי שאין צורך שהיא תביא לי רסק עגבניות. יש לנו בכלבו . ובארון.  ובכלל. לא עזר לי. הכל טוב חזק ממנה. כנראה גם ממני.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

