מוקפציני!

זהו. עכשיו זה כבר רשמי. אני בקרב על הצמיג ובקרב הזה תהיה רק מנצחת אחת. מילא הייתי בנופש על איזו יאכטה, מעמידה פנים שהצמיג הוא גלגל הצלה, אבל הוא ממש לא. הוא סתם תזכורת מעצבנת לבטן שפעם היתה לי והיום היא משהו אחר לגמרי. תאמינו לי שאני יודעת, ככה זה אחרי לידה (ובמקרה שלי לידות), וברוך השם לא ממש ריווחתי ביניהם (5, 3 וחצי שנה) ומי שמכיר אותי יודע שהיו תקופות די אומללות, שהרשיתי לעצמי להראות וגם להתלבש כמו שק תפודים. אבל לא עוד. שמרתי על עצמי כל ההריון, והורדתי מעצמי במהירות את המעט שצברתי, ורק הצמיג הארור נשאר. אז השבוע נמאס לי והכרזתי עליו מלחמה. אל תדאגו, אין לי שום כוונה להתחיל במשמעת ספורט נוקשה (אמנם מלחמה אבל ספורט זה כבר נשק לא קונבנציונלי…), אבל יש לי כל כוונה לסגור את הפה, לאכול את ה תפריט וחיש קל להכנס לתוך הסקיני המדהים שקניתי באוקטובר בלונדון, ושמחכה שאני אגיע ליעד שהצבתי לעצמי (עוד 2 קילו ארורים!).

אז מה קשור מוקפציני לכל ההקדמה הזו? זהו שקשור מאוד. כי מוקפציני זה בעצם קיצור ל"מוקפץ סיני", שזה בדיוק מה שהכנתי היום לארוחת הערב. אתם מבינים, אחרי יום מטורף  בעבודה גיליתי בשעה 15:00 שלא אכלתי שום דבר (אם לא סופרים את האייס דיאט בארומה. ולא, לא הייתי ביום כיף, פשוט קפצתי למתחם ל"ורדינון" כי החורף פה, ואין סיכוי שהחנות תישאר בלי מצעי פלנל מפנקים…שתקפוץ לי ספירת מלאי עוד שבועיים…). ואז הרעב התחיל, ולמרות שאני בדרך כלל חסידה של אכילה בקיזוזים (מקזזת מארוחה אחת ואוכלת יותר בזאת שאחריה), בתפריט של חלי לא מקזזים. אז החלטתי להכין משהו נורמלי, מלא בירקות (לא משמינים, אנחנו במלחמה ,כן?) מזין, טעים, ובגלל הקור גם שיהיה חם.  הלכתי על נודלס עוף מפנקים ברוטב טעים במיוחד. את המתכון שלו חטפתי על הדרך מאחד הח'ברה, בדרך הביתה מהגן של הבכור.  ובתור מישהי שתמיד השתמשה ברוטב מוכן החלטתי להעיז פעם אחת, ואולי גם לסמוך על עצמי. יצא אחלה והנה המתכון:

בסיר עם מעט שמן מאדים הרבה ירקות- בצל, גזר, כרובית, פלפל אדום, כרוב ונבטים (ואפשר גם פטריות, קישוא, זנגוויל), כולם חתוכים דק דק . מוסיפים לפי הסדר הזה.

מערבבים בקערה דבש , (או סילאן או סוכר או ממתיק מלאכותי בטעם איכס) מעט רוטב סויה, חומץ ומעט מים . מתבלים בפלפל (עדיף לבן), ותבלין ג'ינג'ר. מתחילים עם הדבש ומוסיפים את המרכיבים לאט וטועמים עד שמגיעים לטעם הרצוי. מוסיפים לירקות.

במחבת עם כף שמן אחת ויחידה מקפיצים חזה עוף פרוס לחתיכות. מוסיפים לירקות, יחד עם איטריות נודלס מבושלות.  לסיום אפשר ורצוי להוסיף חופן נדיב של אגוזי קשיו. יוצא טעים שחבל על הזמן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מתכונים, על המשקל. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה