על רוטב סויה ורוסו

אוף. זה כל מה שיש לי להגיד. אחרי כוס יין אדום אחת אני מתיישבת כאן לכתוב, על אף השעה המאוחרת (כן, כשיש 3 ילדים בבית 23:00 בלילה זה מאוחר…). על הבוקר קיבלתי sms מחברה. "בא לך לצאת היום לרוסו?". עכשיו, העניין הוא שבימי ראשון, שהוא היום הקבוע שלי אצל חלי ממן מאוד בא לי רוסו, או כל מסעדה אחרת. אחרי שאני חצי צמה כל היום בא לי להתפנק. אז אמרתי לעצמי ולה שסבבה, אחרי הקבוצה נצא כמה חברות לאכול. התארגנתי על בייביסיטר ארוך (ותודה למכבי אלקטרה שסידרו לי משחק כדורסל שסבתא מושמוש רואה עד מאוחר…), הייתי מה זה ילדה טובה, נכנסתי לאינטרנט, לתפריט של רוסו. בחרתי מנה לא משמינה במיוחד. אמרתי לעצמי שפעם אחת אני לא אקח את הפטוצ'יני פטריות ושמנת שלי. נלך על איזה נודלס עוף טוב (אני מזהה בשבוע האחרון איזו תזוזה לכיוון הנודלס…). הרגשתי עם עצמי מעולה. הנה אני מאורגנת, מתכוננת מראש! נסענו לקבוצה, נשקלתי (לא עליתי ולא ירדתי…) ונסענו למסעדה. הזמנתי את המנה שלי, שאני מכירה, אוהבת, ויודעת בדיוק איך היא צריכה להיות כי אכלתי אותה מספיק פעמים בחיים שלי. המנה הגיעה כהה על גבול השרופה. עיקמתי פרצוף והחזרתי אותה אחר כבוד למטבח. יצאה מנה שניה די מהר (אולי אותה מנה?…). כהה ולא מזמינה. המלצרינה קראה למנהל שהסביר לי שבאמת המנה יותר כהה מהרגיל כי הם החליפו רוטב סויה (מעניין לי אתם יודעים את מה…).  קודם כל שמחתי שזאת לא אני ושבאמת משהו השתנה במנה. כנראה מאז שנהייתי מבקרת מסעדות (בשבילכם, כן?) החיך שלי אנין טעם יותר מהרגיל. הבעיה היתה שהמנה לא היתה אכילה. לזכותם יאמר שהציעו לי מנה אחרת מיד. לרעתי רק נאמר שכל התוכניות שלי להימנע מפטוצ'יני בשמנת הלכו לפח וזה בדיוק מה שאכלתי בסופו של דבר. ואחרי כל זה כלום כבר לא היה טעים לי. חוץ מהיין האדום.

נקודה אחת  חיובית- לא נפלתי על הלחם. גם  לא על קינוח.

אז לכבוד כל זה הנה מתכון מעולה לרוטב פטריות בשמנת, כזה שתמיד מצליח:

במחבת מטגנים בצל וסלסלת פטריות (לכו על הטריות, לא תצטערו…) עד שהפטריות מתחילות להוציא נוזלים. מוסיפים רבע כוס יין לבן,  מיכל אחד של שמנת (כזו של 38 %, אל תתקמצנו) ומעט חלב. מרתיחים. מוסיפים אבקת מרק פטריות (כדי להסמיך) ופלפל שחור ומבשלים על אש נמוכה עד שהרוטב מסמיך.

אליפות. אי אפשר להיכשל.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מסעדות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

