לושי

אתמול בבוקר, ממש כל בכל בוקר, לקחתי את הביבונית שלי לגנון. בדרך כלל יש לנו אין ספור טקסים שכוללים עוגיות בבוקר. אם יש בבית עוגיות קטנטנות של דובונים, היא מקבלת 6 לדרך. אם אין דובונים,  ויש עוגיות חיות קטנות- 6. אם אין היא מקבלת מעט (אבל ממש מעט- אצלי משאירים מקום לארוחת הבוקר) קורנפלייקס בשקית  "לדרך". בדרך כלל היא לוקחת עוגיה בגן של הבכור, ובגנון שלה היא מוותרת.

השבוע היא לקחה מעט משהו בשקית, ובגן של הבכור היא דילגה על העוגיה. סיכמנו על אחת בגנון. כשהגענו לשם גילינו בקערה ביסקווטים מהסוג שהיא לא אוהבת. מיד היא הודיעה לי שאני צריכה ללוש בצק לעוגיות בצורות, כי צריך להביא לגנון עוגיות טעימות לכל החברים. האמת היא שאני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה הכנו עוגיות, אבל הרצון שלה לכבד את החברים מיד קנה אותי וגם ההזדמנות לעשות משהו רק שתינו. וכך עמדנו יחד אחר הצהריים של יום שישי  במטבח ולשנו בצק. המתכון המקורי שייך לנירה שוייאר, אני משנה ומשפצת מעט ומוסיפה מעט תבלינים. אז לכבוד האפיה הכיפית קבלו מתכון ותמונות:

לבצק הפריך:

3 כוסות קמח

שלושת רבעי כוס סוכר חום

2 ביצים

200 גרם מרגרינה

כף דבש

כפית קינמון

לשים את כל החומרים לבצק אחיד ומניחים במקרר לחצי שעה. היות וזה בצק פריך אנא מכם- לעבוד איתו כמה שפחות. ללוש רק עד שכל החומרים מתאחדים.

אחרי הקירור- לרדד על משטח מקומח (אם הבצק דביק ללוש עם מעט קמח). לקרוץ צורות ולאפות בתנור 180 מעלות כ-10 דקות עד שהעוגיות מזהיבות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מתכונים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

