טעמים של ילדות

ככה זה כשאתה גדל בבית ילדים קיבוצי ומשותף במיוחד. לא משנה כמה מתכונים של חלות אני פוגשת בחיים, איכשהו תמיד אני מוצאת את עצמי מכינה את המתכון שהייתי מכינה בתור מטפלת בפעוטון שלדג אצלנו בקיבוץ, שבטח המטפלות שלי היו מכינות לי כשהייתי בגן דרור (וגם זו תכונה של קיבוצניקים, לא משנה כמה שנים אני חיה פה, אני עדיין קוראת לנירים "הבית" ועדיין אומרת שאני נוסעת "הביתה" וכנראה עד שיקרא לי הבורא ויגיע תורי זה יהיה הקיבוץ שלי. ושום הפרטה לא תשנה את זה).

אז אתמול הביבונית שלי ביקשה חלות לשבת, כי  אין גן ואין חלות ומה זה צריך להיות, אז ככה בכיף אחרי הצהריים זרקנו עוגת שוקולד לתנור והתפחנו בצק. הקערה נשלחה אחר כבוד לישון במקרר (שמרים במקרר?! אתם מזדעקים, הרי כ-ו-ל-ם יודעים ששמרים אוהבים חום. אז זהו שככה הם תופחים להם לאט ואני יכולה לאפות איתם מתי שבא לי  (-:

כמובן שניתן להתפיח התפחה רגילה, של שעה וחצי על השיש.

אז השמרים נחו במקרר 24 שעות, והיום שלפנו את הקערה מהמקרר, והכנו חלות לתפארת. העוגות יצאו מהתנור בדיוק בדקה הנכונה, וכל מה שנשאר זה לשבת עם חברים על כוס תה חמה, עם בטן מלאה מארוחת הערב על האש, ככה, לכבוד השנה החדשה. שבת שלום ושנה מתוקה לכולנו.

לבצק:

5.5 כוסות קמח

3/4 כוס סוכר

קורט מלח

1 ביצה

1.5 כוסות מים

חצי כוס שמן

2 כפות שמרים יבשים

ללוש את כל החומרים לישה ארוכה (אצלי כמובן עושה זאת המיקסר), ולהתפיח על השיש או במקרר.

גם אם הבצק מעט דביק לא להוסיף לו קמח בשלב זה, רק לפני שרוצים לעבוד איתו וגם אז את המינימום ההכרחי.

למילוי שוקולד:

100 גרם חמאה מומסת במיקרוגל

3 כפות קקאו

חצי כוס סוכר

לערבב את כל החומרים ולשלוח למקרר ל 20 דקות כדי שהחמאה תתקשה מעט.

מרדדים עלה. את הרולדה הראשונה מרחתי בחמאה מומסת. פיזרתי סוכר וקינמון ואגוזים קצוצים בנדיבות.

על העלה  השני מורחים את מילוי השוקולד מהמקרר בנדיבות, מגלגלים לרולדה. חותכים את הרולדה לאורכה ומגלגלים את שני החצאים אחד מסביב לשני.

מברישים בביצה טרופה.

מכניסים לתנור ורק אז מדליקים אותו. 180 מעלות. כחצי שעה עד ארבעים דקות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מתכונים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

