קצף וקצפת

יום קשה. אין דרך אחרת לתאר את היום הזה. בן ה6 איבד את זה לחלוטין איפשהו  בעשר בבוקר מה שהתבטא בפרצי בכי שנמשכו עד ארוחת הצהריים, והתחדשו בשלוש ורבע מיד עם ההשכמה מהמנוחה. בסביבות חמש בערב כל מה שהוא הצליח למלמל מבעד לדמעות היה "ביזבזתי את כל השבת שלי על בכי" או "שלוש שעות, נשארו לי רק שלוש שעות לשבת" או הדובדבן שבקצפת "אני לא יודע מה קורה לי, מה עובר עלי?!?" . מסכן. אחרי שניסינו כל דרך אפשרית להרגיע את המשבר ללא הצלחה הודעתי לו שברגע זה הוא נכנס לאמבטיה ואחריה עיסוי. למרות הבכי כל מה שאמרתי היה "סמוך על אמא". האמבטיה באמת הרגיעה את ההיסטריה, ואחרי עיסוי הרגליים היה לנו שוב ילד רגוע שהודיע לי שהעיסוי עבד, הוא מנסה לבכות ולא מצליח.

אחרי שהרוחות בבית נרגעו נזכרתי שיש לי במקרר כלי עם 6 חלבונים מאתמול. מה עושים אצלי חלבונים במקרר אתם בודאי תוהים? ובכן הכל תלוי בחג. פעמיים בשנה אני מפרידה ביצים, בחנוכה לסופגניות, ובפורים לאזני המן. ובגלל שאתמול התפחתי בבית "רק" 3 קילו סופגניות (ככה זה כשמטגנים בגן של רז 170 סופגניות), שמרתי כמה חלבונים למקרה ש… וככה ברגע של פנאי עמדנו אני ו2 הגדולים שלי והקצפנו. כמו שאתם יודעים יש מעט מאוד מתכונים שאני מוכנה לחרוג מהכלל שלי בשבילם, אותו הכלל הידוע שאומר "אם זה מסובך זה לא אצלי במטבח", וקצף וקצפת הוא בהחלט אחד מהם. מדובר בעוגיות שאני מכינה לאירועים סופר מיוחדים והמשבר היום ענה על הקריטריון הזה.

אז על מה בדיוק אנחנו מדברים? עוגיות שלוש שכבות, למטה עוגיית בצק פריך, מעוטרת בשמנת מתוקה בטעם קפה ומכוסה בקיצפית (מה שאתם קוראים נשיקה ואני לא…) בזיגוג שוקולד. אני בדרך כלל מכינה אותן בשלבים כי את הקיצפיות צריך לאפות כמה שעות בתנור, והעוגיות צריכות להתקרר. אז היום הקיצפיות, מחר העוגיות וביום שני יהיו לנו "קצף וקצפת" מדהימות להתפנק עליהם (על הטעם יעידו אחרים, אני שוב בדיאטה(:  ככה זה לפני טיסה).

כשאני הייתי ילדה היתה מכינה אותן אמא של אורל'ה ולי נותר רק לקוות ששלי יהיו טעימות כמו שלה…

קצפיות: 6 חלבונים מוקצפים עם כוס סוכר לקצף חזק. מזלפים עיגולים בתבנית ואופים כ 3 שעות עד שמתקשים. שומרים בכלי אטום

עוגיות פריכות:

2 וחצי כוסות קמח

2 ביצים

חצי כוס סוכר

כפית אפיון

150 גרם מרגרינה לאפיה

לשים את כל החומרים לבצק אחיד, מרדדים לעלה וקורצים עוגיות בגודל של הקצפיות. אופים בתנור 15-20 דקות עד להזהבה. מקררים ומאפסנים בכלי אטום.

שמנת מתוקה מוקצפת עם 3-4 כפות אבקת סוכר וחצי כפית נס קפה לא מגורען.

מרכיבים: על כל עוגיה מזלפים שמנת, מניחים קיצפית ומזגגים בשוקולד.

התמונות יגיעו ממש עוד יומיים (אמרנו כבר שמדובר במבצע תלת שלבי)  והטעם- להתעלף!

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

