דברים שלמדתי בשבע שנים

היום, לפני שבע שנים בדיוק, הפכתי להיות אמא. הפלא הקטן שהגיח לעולם בא במיוחד בשבילי ללמד אותי את השיעורים הכי חשובים שאלמד ככל הנראה בחיי (אם לא מחשיבים את השיעורים שהאחיות שלו מלמדות אותי כל יום ) ואילץ אותי לסגל נקודות מבט משתנות על החיים.

דברים שהיו ברורים ונהורים לי כל כך התהפכו לגמרי ככל שעברו הימים ואז השנים ואני מצאתי את עצמי מתעמתת עם האמונות שלי והתפיסה שלי לגבי אמהות בכלל והאמהות הפרטית שלי בפרט.

פלא קטן גדול שלי. לימדת אותי בעזרתו המדהימה שלך אבא שלך, שלהשתולל זה לא תמיד להתפרע, שמלחמות צריך לבחור ולפעמים לא להילחם אותן בכלל, שלאמא מותר להיות קשוחה ומציבת גבולות אבל גם אוהבת ומוותרת וזה לא אומר שהיא אוהבת אותך פחות או יותר. שמותר לך לא תמיד להקשיב לי, ואני צריכה ללמוד לחיות עם זה. שיש לך את האהבות שלך והחלומות שלך והתפקיד שלי זה לעודד אותך לרדוף אותם, גם כשאתה רוצה להוציא את כל כספך על חללית מלחמת הכוכבים שאולי לא תשחק בה דקה אחת כי זה הכסף שלך 🙂 ואני יכולה מקסימום לעמוד ולהתמוגג מהחיוך שלך כשאתה מסביר לי על כל הדמויות בתוך הקופסא ואני לא באמת מבינה על מה אתה מדבר (מלחמת הכוכבים זה השטח של אבא…) אבל אני מקשיבה לך מתלהב ומתרגש ואני מתרגשת רק מהחיוך שמרוח לך על הפנים.

למדתי שאתה ילד שעומד במילה שלו, גם כשאתה אומר שתכין שיעורי בית בבוקר, ואתה מוציא אותם לבד מהתיק בשעה ההזויה 06:30 ומתיישב לשולחן כמו שאמרת ואני מכינה לך כריך לכיתה א וגאה ברצינות שלך.

למדתי לא לפחד מהפחדים שלך, ועברנו כמה אירועים כאלה בחיים המדהימים שלך, ולמדתי ששום דבר בחיים האלה לא נצחי ואני מסרבת להתרגש משטויות שאולי מחר יחלפו מעצמן.

אתה גדל כל כך מהר. והעולם שלך גדל איתך, היום זה מלחמת הכוכבים, ומי יודע מה יסקרן אותך מחר?

השיגעון האחרון שלך לימד אותי איזה שינוי עברתי בזכותך. ביום שישי הודעת לי שאתה רוצה לגדל שיער, כמו סטפן המדריך שלך מחוג שומרי הגן. ואני חייכתי חיוך שאני בעצמי עדיין לא מאמינה שחייכתי וכל מה שאמרתי לך זה בסדר. זה השיער שלך. אתה תחפוף אותו ותסרק אותו וכשימאס לך אתה תבקש להסתפר. ואם לא זה גם בסדר. יהיה לי בבית ילד טבע וחופש מאושר. וזה בסופו של דבר כל מה שחשוב וזה מה שאומר לי יותר מהכל שהצלחתי. כי שכאתה מאושר אני מאושרת. ואני באמת מאושרת.

מזל טוב פלא קטן גדול שלי. מחכה להפתעות החדשות שיזמנו לי החיים איתך. אוהבת אותך מאוד. אמא שלך.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על דברים שלמדתי בשבע שנים

  1. Eyal Svatitzky הגיב:

    גם אני רוצה לדעת לכתוב ככה כל כך יפה ומרגש….

  2. ריקושט הגיב:

    אין , את פשוט מדהימה . אשה מהממת

להשאיר תגובה

