טעמי ילדות

זאת הייתה שנה של תגליות.  שנה של הסתכלות פנימה ואחורה בעיניים פקוחות , עיניים שלפעמים היו מוצפות דמעות שבקושי היה אפשר לעצור. לפעמים המחנק היה כל כך גדול שהריאות נאבקו לקחת את הנשימה הבאה. אבל אני לא עצמתי את את העיניים והנחתי לכל מה שהגיע לצאת החוצה. והסכמתי להיפרד מאמונות שהחזקתי בהן שנים על גבי שנים, אמונות על עצמי, על מי שאני ובעיקר על מי שהייתי.   לפעמים משפט אחד, מילה בודדת, זרקו אותי, טלטלו עולמות, הציפו מכאובים שנשכחו וצלקות שחשבתי שהגלידו. אבל אני חיבקתי אותם וקיבלתי בחום את ההבנה שיש דברים שהם פשוט לא מה שחשבתי.

החג הזה, שמביא איתו התחדשות ופריחה ואין סוף קלישאות מביא איתו גם טעמי ילדות נשכחים. וזיכרונות שלי נכנסת בחיוך ענקי לחדר האוכל השקט של קיבוץ נירים, רגע לפני מה נשתנה, רגע לפני שהשולחנות לובשים מפות, הזיכרונות האלה מתוקים כל כך. ואני זוכרת תמונות של חבורת ילדים מתיישבת לשולחנות הריקים, הנקיים, ליד אמבטיות ענקיות מלאות בלילה של קניידלאך,ומחכה לרגע שנתחיל לגלגל מאות כדורים עשויים מקמח מצה וביצים ואבקת מרק בשפע. התפקיד של הילדים, הכנת הקנידלאך ועריכת השולחנות החגיגיים.

מעולם לא טרחתי להשיג את המתכון ההוא. אף פעם לא חשבתי עליו. לפני 12 שנים בניתי לי בית חדש והתחלתי לאסוף זיכרונות חדשים ומתכונים חדשים. ואת הטעם המוכר ההוא מחליף טעם חדש לגמרי והוא נפלא לא פחות. ועכשיו יש בבית שלי ילדות מתרגשות, בדיוק כמו שאני הייתי, שאוהבות את התחושה של הבלילה ההיא בין האצבעות. והן מגלגלות כדורים במקצועיות מרשימה ומחייכות חיוכים ממכרים. ואני מערבבת את המצרכים בכל יום שישי ובכל פסח ומגלגלת איתן את הכדורים, ונזכרת בטעם הנשכח ובריח ההוא, ובחבורת הילדים הצוהלת מסביב לשולחנות.

אימצתי את המתכון של גן חצב, הבית השני שלי ביגור, אחרי הבית שלי ושל החצי, המתכון הכי פשוט והכי קל והכי נפלא בעולם:

3 ביצים שלמות

1.5 כוסות מים

שליש כוס שמן

2 כפיות אבקת מרק עוף.

2 כוסות קמח מצה

מערבבים את כל החומרים ומניחים לנוח, הבלילה יוצאת דביקה, לא להתרגש, היא נתקשה אחרי המנוחה. מעמידים סיר עם מים ואבקת מרק עוף על הגז, מחכים שירתח. מגלגלים לכדורים ומבשלים שלוש ארבע דקות עד שכל הכדורים צפים. מוציאים ובתאבון.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מתכונים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

