צילה של הרוח

אני מניחה לבטן להתהפך ולשעון להראות את השעה הארורה, המאוחרת כל כך של הלילה. לא רציתי להניח את הספר, לא ידעתי מתי תהיה לי ההזדמנות לחזור אליו. ולא ראיתי את עצמי מחכה עד מחר. אז אחרי שנים שלא ממש קראתי, אולי חוץ מהטרילוגיה ההיא המהוללת 🙂 נתתי לקרלוס רואיס סאפון לסחוף אותי עם המילים שלו ולמצוא מנוחה בצילה של הרוח. יש לו יכולת מופלאת לחולל קסמים עם המילים שלו, להצית את הדמיון ולגרום ללב שלי להתכווץ. ואני מוצאת את עצמי קוראת כמו חצי סופרת, כמו מישהי שרוצה לחלום שיום אחד אולי המילים שלי יחוללו קסמים. ולא אכפת לי מהשעה המאוחרת כשאני סוגרת את הדף האחרון על דניאל וביאטריס ועל חוליאן קאראך. והמילים עוד מתפתלות לי בתוך הראש ובתוך הלב,  ואני מתחילה להבין למה נפלתי בקסמה של ברצלונה כל כך במהירות. יש בה משהו מכשף, בעיר הזאת שאני חולמת לחזור אליה. משהו ברחובות, באבנים המסותתות ברובע הגותי, במזרקה של הפלאזה ריאל. משהו בגאודי.  ואני מדמיינת אותי משוטטת בה באלמוניות מבורכת, וכותבת שעות בצל העצים של פארק גואל, ואני נותנת דרור למילים שלי ולמחשבות שלי, אפלות או מלאות אור ככל שיהיו. והאפילה של הימים האחרונים מתחילה להתבהר, והלב מתחיל להירפא. והראש המתעתע שיודע לזרוק אותי ברגע אחד מקצה לקצה מתחיל למצוא מנוחה. המחשבות הטורדניות מתחילות להתפוגג לתוך שקט מופלא, ואני נשארת עם המילים ההן, מהספר, ולרגע אחד הן נמהלות במילים שלי. המילים שכל כך חסרות לי בשבועות האחרונים, המילים שכתבתי וסגרתי מאחורי ועכשיו הן אינן, השאירו מאחוריהן רק ריקנות מתמשכת. לרגע אחד אני רואה שביב של אור, תקווה קטנה בחושך שאולי הן יחזרו. אולי עוד יבואו לי מילים חדשות, אחרות, מרפאות לא פחות. אני זקוקה למילים שלי, לפעמים נדמה לי שאני לא יודעת מי אני בלעדיהן. כשהערב מגיע ואני מתיישבת על הכיסא המוכר שמחכה לי במרפסת כבר חודשים, ואני פותחת את המחשב בתסכול ובוהה במסך אילמת, המילים שלי חסרות לי כל כך. והערב נתתי למישהו אחר למלא את החלל. וגמעתי כל מילה, כל תיאור ששלח צמרמורות על עור שלי ובנפש שלי. מישהו אחר הפיח בי תקווה קטנה, שאולי המילים שלי יהיו שוות יום אחד.

אני לא חולמת להיות קרלוס רואיס סאפון. אני בסך הכול חולמת להיות אני…

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על צילה של הרוח

  1. מאיה אדרי הגיב:

    מהמם. מהמם. מהמם.
    May all your wishes come true.

להשאיר תגובה

