סופרת? מזוכיסטית!

יש רגעים כאלה, ימים כאלה, שנדמה לי שכל פעם שמשהו מתחיל להסתדר חייב לקרות משהו שידפוק את זה. נשבעת לכם. ככה זה מרגיש. כל פעם שאני מצליחה להרים את הראש רק קצת אני חוטפת את המכה הבאה. ולא משנה מה אני מנסה להגיד לעצמי, וכמה מילים מחזקות אני ממלמלת זה מרגיש חרא. ואז לכי תרגישי טוב.

למה הייתי צריכה את החרא הזה. מה היה לי רע? לא, אני הייתי חייבת לשבת חצי שנה כל לילה ולכתוב. חולת נפש. ועכשיו נחשו מה? יש לי רעיון אוטופי כזה שאנשים אשכרה יקראו את מה שכתבתי. עזבו יקנו, ישלמו, אני אראה כמה גרושים. יקראו. ויאהבו. ולא על גבי המחשב. יחזיקו ביד שלהם את העמודים. אוטופי כבר אמרתי? לכו תוציאו לאור ספר. למות. למות. גם אם נעבור את מדורי הגיהינום שנקראים עריכה ספרותית, עריכה לשונית, עימוד, גרפיקה, הגהה, בטח שכחתי עוד כמה. למה לי לתת למישהו את הזכויות על הספר שלי? הנפש שלי שם, בכל מילה, בכל משפט, הדמעות שלי והיזע שלי. שלי! אז לתת למישהו את הזכות להחליט אם בא לו לתרגם את הספר שלי או לא? לחמש שנים? ולהוציא לאור לבד, בטח. רק ניקח משכנתה. 30,000 שח. לספר אחד. אבל אני כתבתי יותר מאחד! והם קשורים אחד לשני, קוראים לזה ספר המשך! מה עשיתי? למה הייתי צריכה את זה על עצמי?! ולהדפיס לבד, האופציה שהייתה מועדפת עלי ביומיים האחרונים, אתם יודעים, לשלם לבית דפוס, שידפיסו ויכרכו, ואני אמכור את זה במחיר עלות רק לכיסוי הוצאות. זה הכול. טוב, האופציה הזאת גם הולכת ונגוזה אחרי העימוד האחרון. כי כתבתי יותר מדי! אוף!

איך בא לי שמישהו ייקח את זה ממני.  שמישהו יגיד, תני לי, אני אעשה עימוד, אתן הצעת מחיר הוגנת, נדפיס 100 עותקים מכל ספר (הם ממש טובים, הספרים שלי! נשבעת! אני מה זה אובייקטיבית!) נעשה מזה טרילוגיה מגניבה, נעשה רעש, יהיה כיף. איך בא לי. לא להיות תקועה במקום האומלל הזה, עם הקבצים על המחשב שלי, ועם לוגיסטיקה מבאסת שאני לא אוהבת. אני אוהבת לכתוב. זה הכול. ושמישהו אחר יתעסק עם השאר. ועכשיו יש לי סוף שבוע שלם להתבאס על זה. ועל כמה שזה הולך לעלות לי.

אז מה אתם אומרים? לוותר על הזכויות שלי, ולקוות שאיזו הוצאה לאור גדולה תאהב את זה מספיק בשביל לעשות לי טובה ולפרסם את זה? באסה. ממש באסה. אי אפשר לאכול את העוגה ולהישאר רזה 🙂

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על סופרת? מזוכיסטית!

  1. מאיה אדרי הגיב:

    זה בספר!!

להשאיר תגובה

