קפה.

אני אוהבת קפה. הנה, אמרתי את זה. אני מכורה לקפה, לסיגריות, לדיאט קולה. אני יודעת מה זה עושה לגוף שלי, אין צורך לציין את זה, אני בת 36 ואני ילדה גדולה שמסוגלת לקבל החלטות גם אם הן לא הדבר הכי בריא בשבילי. עכשיו אחרי שהבהרנו את הנקודה הזאת, אפשר להתפנות לעיקר. וזה אומר להדליק סיגריה (מה שאמרתי על הקפה תופס גם כאן), ולשתף אתכן בביקורת הקפה הראשונה שלי, והכל תודות למרינה גולדשטיין המדהימה שפתחה איתי את הדיון הזה.

קפה ישראלי: מבחינתי הקפה הישראלי הוא המועדף. ברור לי שהוא לא ישראלי, ברוב המקרים הוא איטלקי, אבל פה יודעים להכין אותו ככה, כמו שאני אוהבת. ובתור מישהי שלא יוצאת להרבה בתי קפה (בעל, שלושה ילדים ולילות בלי שינה…) כשאני מוצאת מקום שאני אוהבת אני נדבקת אליו כמו סופר גלו ביום קיץ חם, מה שאומר שבשנים האחרונות אני בעיקר מבלה בארומה. ברוב ימות השנה אני נצמדת לאייס דיאט שלהם, אלא אם ממש קר וגשום, אז אני מוכנה להתפשר על איזה לאטה או הפוך או קפוצ'ינו או איך שהם לא קוראים לזה. חלש, בלי קצף. כמובן 🙂
בתי קפה קטנים ומפונפנים ויקרים לא עושים לי את זה בכלל. לפחות לא בארץ. תנו לי חברה טובה ואייס דיאט גדול (בחודשים האחרונים אפשר לבחור גודל), ואני מסודרת.

IMG1311

קפה ברומא: אחרי הבלוג הארוך שלי על רומא (לקישורים לכל יומני המסע פשוט תקליקו על התמונות…), אתם כבר יודעים שהקפה שם זה אחד הדברים יחידים שמצאתי נסבלים בעיר הזאת. נכון, הוא יקר והוא מגיע בכוסות קטנות, ממש קטנות, אבל הוא אחלה. הלוואי והיה אפשר להעתיק אותו ללונדון או לברצלונה, זה היה עושה את זה מושלם. בכלל יש לי הרגשה שהדרך היחידה שבה אני אשתה אי פעם קפה ברומא זה אם מישהי יזמין אותי על חשבונו, טיסה פלוס מלון פלוס פנסיון מלא. אחרת נשאיר את יחסיי עם העיר הזאת קרירים כפי שעזבתי אותם, ונזכור לה לטובה את הלאטה מול הפארק (וילה בורגזה), או את רובע טרווסטרה עם הפסטה המופלאה. וננדוד מיד לברצלונה.

560154_447323711946062_1309134236_n

קפה בברצלונה: מזל שהכינו אותי לזה, עוד לפני הטיסה ואז גם באוטובוס בדרך למלון. אין דרך לתאר את הקפה בברצלונה חוץ ממזעזע. באופן עקרוני לגמרי אם רוצים קפה בברצלונה עדיף לוותר ופשוט להזמין יין. אדום. מקומי. זול. כל מפגש עם הקפה סופו באכזבה. היתרון המהותי הוא שהנוף משגע, האנשים מקסימים, הקפה זול, ממש זול, והתחביב שלי היה להיכנס לסטארבקס כל בוקר ולראות איזה שם יכתבו על הכוס שלי. בין שלל ההמצאות שלהם היו "אלי", "אלכס" וכל עיוות אפשרי של אילת.  לא נורא, לפחות החיוך שלי המתיק קצת את הקפה הדוחה. מה שמביא אותנו ללונדון.

pret

קפה בלונדון: אני סולחת לך. על המשקה החום שאת מרשה לעצמך לכנות קפה, למרות שכל קשר בינו לבין המשקה האהוב עלי הוא מקרי בהחלט. אני סולחת לך כי את מספקת לצד המשקה המגעיל את הנוף הכי נפלא בעולם. כי הסניף של "פרט א מנג'ר" מול המארבל ארצ' הוא לא פחות ממושלם, מרחק שני צעדים מפרימארק. ותמיד אפשר פשוט לחצות את הכביש עם טייק אווי ולהכנס לפארק ולמצוא ספסל לשבת עליו ולחלום שעות. אני סולחת לך על כל כוסות הפילטר המגעילות שמגישים במלונות שלך, כי המלונות שלך מקסימים, במיוחד כשהם ממוקמים 100 מטר מרחוב אוקספורד, והצוות שם כבר מכיר אותי ויודע לשאול מה שלום הילדים. (אופס, אולי לא הייתי צריכה להגיד את זה. מאמי, אף אחד לא זוכר אותי בלונדון! לא הייתי כבר מלא זמן! נשבעת לך, הגיע הזמן לנסוע שוב לפני שבאמת שוכחים אותי!).
הקפה בלונדון דוחה. אין דרך לעקוף את זה. הקפה ב"פרט" נסבל, הסניף של סטארבקס ברחוב ריג'נט מול האמליס מספק מרתף מהמם שמעוצב כמו סלון סלש ספריה עם כורסאות עור וספרים לקריאה (והוא אחלה מקום להניק בשקט. חחח). חוץ מזה מי שרוצה קפה בלונדון- אני ממליצה לו לחשוב שוב. ולהחליף את זה בבירה קרה בפאב, גם באחת עשרה בבוקר אף אחד לא יסתכל עליכם מוזר. אחרי הכל, לונדון…

1186321_674592959219135_646022748_n

הקפה שלי: בבית. הכי שווה שיש. לא הכי טעים, כל כוס יוצאת אחרת, אין מתכון מנצח. אני שותה אותו בכל טמפרטורה, גם אחרי שעה. לוהט או פושר, עם חברים או לבד. אבל מה שחשוב זה המרפסת, עם הסיגריה והנוף של הכרמל שאין לו תחליף. הוא לא יקר, (אם אתם באמת רוצים לדעת כרגע יש לי בארון טסטרס צ'ויס). אני אוהבת את הקפה שלי, בשקט שלי, עם המחשב שלי ממש כמו עכשיו. כוס ראשונה להערב כמעט הסתיימה, יהיו לפחות עוד שתיים עד שהלילה יגמר. מכורה, כבר אמרנו? ועכשיו להתמכרות השניה שלי. או השלישית. אני הולכת לכתוב…

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על קפה.

להשאיר תגובה

