חשבון נפש.

את הסליחות שלי אני לא שומרת ליום כיפור. אני לא צמה כבר 13 שנים, ואני עסוקה בחשבון נפש ותענית 365 ימים בשנה, אם אני רוצה ואם לא.

הגעתי להבנות עם היושב במרומים. מערכת היחסים בינינו מתנהלת על מי מנוחות פחות או יותר רוב הזמן. אני לא מקללת אותו, בטח לא כמו בשנים ההן. אני סלחתי לו או שהוא סלח לי, כך או כך אני לא צמה והוא כנראה בסדר עם זה.

את הצום האחרון התחלתי לפני 13 שנים בהתלבטות קשה. זאת היתה שנה איומה וכואבת במיוחד, ואני לא הייתי בטוחה שלהרעיב את עצמי ל 25 שעות ישנה משהו. גם ככה הרגשתי שהוא כל הזמן מעניש אותי על משהו, וגם ככה הייתי "צמה" על ימין ועל שמאל, ניהלתי עם הבורא מערכת יחסים של אהבה\שנאה, אהבתי אותו מעט מאוד ושנאתי את זה שהוא לא לוקח אותי אליו. בלי דרמות גדולות שדורשות ממני מעשים קיצוניים, רק הזמנה שקטה לבוא לשבת לידו. באותה השנה שנאתי אותו על זה יותר מאי פעם.

חצי שעה לתוך הצום כבר ירדתי על חבילת ביגלה בחדר שלי בקיבוץ, וקיללתי אותו נורא. והודעתי לו חגיגית שאני עם השטויות שלו גמרתי. שהוא קיבל ממני מספיק תענית כל השנה הוא לא מקבל אותה יותר. כנראה שמשהו קרה באותו היום. הוא היה זמין או קיבל קהל או סתם היה פנוי להקשיב לי. שבועיים אחרי אותו היום הוא שלח לי את החצי שלי.

407134_371882832823484_1824077309_n

כנראה שגם הוא חזק בסליחות. כנראה שהוא לא מתרגש מילדות בנות 23 שכועסות עליו נורא, אולי הוא רגיל לזה. אולי הוא החליט שאני צודקת או ששילמתי מספיק את חובי. כך או כך הוא שלח לי מתנה אני החלטתי עם או בלי סיבה לראות בזה סימן שאני כנראה עושה משהו בסדר גם אם אני לא צמה. אני שומרת על המתנה שלו כבר 13 שנים. זה לא אומר שהוא הפסיק לשלוח לי שיעורים מעלפים, שנינו יודעים שהוא מעמיד אותי למבחנים מעת לעת. אני מנסה לעמוד בהם בהצלחה לשביעות רצונו ובעיקר לשביעות רצוני. לפעמים אני נכשלת, זה גם חלק מהעניין. הוא עדיין סלחני. ואני עדיין אוהבת אותו.

את הסליחות שלי אני לא שומרת ליום כיפור. אני משתדלת להתנצל ממש ברגע שצריך, אני בכלל משתדלת לא לפגוע באף אחד, אבל אני רק בן אדם ולפעמים גובר עלי היצר, או הרגש, ואני שידועה באימפולסיביות שלי יודעת שלפעמים אני פשוט לא מצליחה לעצור. לכיפור אני מגיעה כששק הסליחות שלי מלא, אני לא דוחה אותן לתשרי או לאף חודש אחר.

בית הכנסת של הקיבוץ נמצא 20 מטר מהבית שלי (בערך, אני אישה, תסלחו לי על המדידה הלא ממש רצינית), התפילות מגיעות למרפסת שלי, אולי הן פותחות את שערי שמיים גם מעל הבית שלי, בזכות הקרבה. כשיוצא הצום אני פותחת שולחן על השביל (בשנים האחרונות שני שולחנות), וממלאת אותם במאפים ולימונדה שהילדים שלי סוחטים כל שנה ותה צמחים. יש איתי קבוצה מופלאה של נשים שבאות בידיים עמוסות כל טוב, כבר שמונה שנים, וביחד אנחנו משתלטות על המטבח שלי ואחר כך על השביל, ומכבדות את כולם במתוקים ובברכת חתימה טובה. ל 70 איש כל שנה לא אכפת שאני לא צמה וגם להוא הגדול למעלה לא. אני יודעת את זה, הוא מראה לי כל פעם מחדש.

271111_504723119539454_720202633_n

בזכות האהבה שלו אני שולחת חבילות עם תיקים לבית הספר למי שאין לו (כולם יודעים שאני אוספת אותם, המחסן שלי אוגר אותם כל השנה עד שמישהו זקוק להם). לפעמים אני מקבלת בקבוקים לתינוקות שאין בהם צורך וגם הם מוצאים בית באחת החבילות שלי. הוא כנראה מרוצה ממני ואני מחזירה לו אהבה בדרכי.

אני עושה עם עצמי חשבון נפש כל השנה. זה הרבה פעמים מכאיב נורא, אני ידועה בשיפוטיות שלי כלפי עצמי, אני מחמירה עם עצמי יותר משאני צריכה. אבל ככה הוא ברא אותי והוא סומך עלי שאתמודד. אז אני מתמודדת, כל דקה וכל שניה וכל ננו שניה. אני מתמודדת עם המתנות שהוא שולח לי, גם בלי לצום, וגם בלי להתפלל וגם בלי להתענות דווקא בכיפור. אני מתפללת אליו כל הזמן. והוא שומע. הוא תמיד שומע. הוא אוהב אותי נורא. ואני בדרכי המיוחדת אוהבת אותו בחזרה. ואני כבר לא מחכה שהוא יקרא לי, לא עכשיו. אני כבר לו קוראת אליו בלילות. בלילות אני יושבת על הכיסא עם המתנה שהוא נתן לי, וכותבת מילים. והוא בטח קורא אותן, אולי זה כואב לו לפעמים. אבל הוא סולח לי, כי הוא מלא רחמים. אולי יום אחד הוא ישלח לי עוד מתנה ויניח לי להניח לעצמי קצת. אולי הוא יתן לי קצת מרחמיו, שאפנה כלפי עצמי.

אני לא צמה בכיפור, ולא מכבה את המחשב. ולא שותקת לרגע. וככה הוא אוהב אותי. כבר שנים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על חשבון נפש.

  1. דליה ויטרק הגיב:

    נהדרת…ואני אוהבת אותך, את כנותך וכתיבתך…

  2. מאיה אדרי הגיב:

    אחד היפים אילת.
    באמת. באמת.

  3. זוהר הגיב:

    כל מילה בסלע….אשרייך …חתימה טובה

להשאיר תגובה

