פוקאצ'ות!

באמת הגיע הזמן. אחרי שבימים האחרונים אני מפרסמת ללא הרף תמונות בפייסבוק, של פוקאצ'ות נפלאות רגע אחרי שהן יצאו מהתנור, תמונות שכמעט אפשר להריח, הגיע הזמן שאתן לכם את המתכון הקליל שבו אני משתמשת- כי כמו שאתם יודעים- אם זה מסובך זה לא נכנס אלי למטבח 🙂

את בצק הפוקאצ'ות אפשר ללוש ביד, ללוש במעבד מזון או במיקסר. אני לא לשה בצקים ביד כבר שנים, מאז שה- morphy richards שלי נכנס בדלת, אבל בהחלט אפשר.

בקערה שמים:
5 כוסות קמח
6 כפות שמן זית
2 כפיות מלח שטוחות
2 כפיות סוכר
2 כפות שמרים יבשים (אני מחזיקה כל הזמן שמרים יבשים במקפיא).
2 כוסות מים פושרים
לשים את הבצק היטב או מערבלים בוו לישה, הבצק יוצא דביק אבל אל תוסיפו לו קמח! הוא יהיה פחות דביק אחרי המנוחה.
IMG_20131130_183044

מכסים במגבת ונותנים לבצק לנוח עד שהוא מכפיל את נפחו, ויסלחו לי כל המקפידים למיניהם, לי זה לוקח חצי שעה, אני ידועה בחוסר היכולת לי לדחות סיפוקים, בכל מקרה, עד שהוא מכפיל את נפחו.

מחלקים את הבצק ל 4 חלקים שווים, משמנים מעט את הידיים בשמן זית, וגם את השיש (אני שומעת אתכם מעקמים את הפרצוף! כן, משמנים את השיש קצת, מה קרה?)
יוצרים 4 גלילים ומניחים אותם בתבנית, מורחים שמן זית ומפזרים עלי רוזמרין (אני משתמשת בכאלו טריים מהגינה):IMG_20131130_184625
מניחים להתפחה שנייה כעשרים דקות, בינתיים מחממים את התנור ל 180 מעלות .
רגע לפני שמכניסים את התבנית מפזרים על הפוקאצ'ות מלח גס:

IMG_20131130_190157אופים עד שהן משחימות, כחצי שעה.
מוציאים מתנור ומקררים על רשת.
מה שנפלא הוא שאת הפוקאצ'ות האלו אפשר להקפיא בקלות, ולהפשיר מתי שרוצים, רק לחמם תנור ל 180 מעלות ולאפות כמה דקות.
IMG_20131130_193746בתיאבון!

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

