פלסטיק-הא?

"אין סיבה שהגוף שלך ישתנה לאחר היריון ולידה."
ככה מבטיחים לי בפרסומת של אחד המכונים האלה, שתמורת כך וכך שקלים, מיטב מנתחיו ישלפו את האזמל ויחתכו לי בבשר, ימתחו לי את העור, ויעלימו כל זכר לילדים שנשאתי. מה בסך הכל קרה? נכנסתי להריון, ילדתי שלושה ילדים בארבע וחצי שנים, אין סיבה הם אומרים.
לא, הגוף שלך צריך להראות כאילו כלום. כאילו את לא בת 37, והחיים חורצים על פנייך חריצים, שמעידים שקמת אלפי פעמים בלילה להניק או לתת בקבוק, או לכסות או להחליף חיתול. הבטן צריכה להיות מתוחה, והרווח ההוא בין הירכיים חייב לחזור, ואם את לא יכולה לעשות את זה אל דאגה. תמורת מיטב כספך אנחנו נטפל בבעיה, זכר להריון הוא הרי בעיה שקל לפתור. נעלים את הסימנים ונשיב אותך לנעורייך, ונעמיד כולנו פנים שהבעיה האמיתית היא לא האופן שבו אנחנו חושבים שנשים צריכות להראות.

10612540_1491186917792199_5214377640796730889_n

נעשה ממך ברבית, נרים את החזה, נצר את האגן, נעשה ממך מושלמת. את לא מספיק מושלמת ככה, כמו שאת. אין סיבה שהגוף שלך ישתנה אחרי הריון ולידה.
אז זהו, שיש. שלוש סיבות נפלאות ומושלמות, שישנות עכשיו בשקט, אחרי שישנו בתוך הגוף הזה תשעה חודשים, הגוף שהיה מפסיק מושלם לספק להן את כל צרכיהן, שכאב, ולחץ, הגוף הזה שעכשיו אולי קצת מותש ושונה אבל הכל לטובה. אל תמכרו לי איזמלים וסכיני מנתחים. אני יודעת איך זה היה נראה קודם, תעזבו את הגוף שלי בשקט. עגלגל וסובל מקמטים ומחוסר שעות שינה, קוראים לזה נשיות ואימהות. היא נמדדת בהמון דרכים, לא בקילוגרמים. לא במילוי סיליקון במקומות הנכונים. היא נמדדת בעוצמות, בגב זקוף גם כשהוא כואב, היא נמדדת בגן המשחקים, ובכריכים בשש וחצי בבוקר, שאותם אני מצליחה להכין גם אם ישנתי רק שעתיים, גם אם לא עברתי שאיבת שומן. היא נמדדת באישה שאני, בלב שלי, במילים שלי, ביכולת שלי למצוא כוחות כשאין.
אל תנסו לשנות אותי, לשכנע אותי שאני לא מספיק טובה. אני נאבקת בזה גם בלי הפרסומת הנוראית שלכם שמרצדת לי מול העיניים ושולחת אותי לתהות מה צריך לתקן. לא צריך לתקן כלום, תודה רבה. הילדים שלי והחצי אוהבים אותי ככה, כמו שאני. אני אוהבת אותי ככה, ברוב הימים.
הריון ולידה משנים אותנו, ביותר דרכים משסכין אחת תוכל לשנות. תנו לי להיות אמא, לא בובה מפס היצור.
תנו לחיות בשקט.
10593008_1489658497945041_6410030468226125336_n

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על פלסטיק-הא?

  1. מאיה אדרי הגיב:

    מקסימה שאת.

  2. ענת ציוני הגיב:

    מילים כדורבנות!!!

להשאיר תגובה

