הסלט של דודה מרגרט

נתחיל ראשית בוידוי- דודה מרגרט היא בכלל לא דודה שלי. מה שלא מונע ממני להכין דרך קבע את הסלט שלה, שאת המתכון שלו הוצאתי בעינויים מבת כיתתי האהובה. (לא באמת, ענבל היא מאלו שמנדבות את המתכונים שלהם בלי בעיות בכלל, והיא גם מעצבת תכשיטים שנכנעת לגחמות שלי בכל פעם שקופץ לי איזה רעיון לראש ואני מתקשרת אליה עם ה"תקשיבי, את חייבת להכין לי" שלי).

הסלט הזה הוא הפתרון המושלם בכל פעם שמזמינים אותי להביא משהו לאן שהוא, בכל מפגש או התכנסות, או סתם ארוחת ערב שאני מוזמנת אליה ולא רוצה לבוא בידיים ריקות (אני בדרך כלל לא באה בידיים ריקות. זה חינוך האנגלי הזה שלי).
אז מה לי ולמתכון שלה? הכל בזכות אותו מפגש פסגה\כיתה שערכנו  בנירים לפני שנים, (אותו קיבוץ בדרום הרחוק שבו גדלה והתחנכה yours truely), עליו ניצחה בת כיתתי היקרה. המפגש התקיים בבית הילדים האגדי שבו גדלנו, מה שנתן גם המון מקום לילדודס שלנו לשחק וגם היה בזה משהו סוריאליסטי שהנה חזרנו כולנו בזמן לאותם ימים (חשוכים) שהם בילינו את (מיטב) שנותינו באותם מטבח\חדרי שינה\כיתה\רחבה\גבעה וכו'. ואחרי כל האוכל, העל האש, הקינוחים, השתיה והפיצוחים, כל מה שרציתי היה המתכון הסודי (לא באמת) של סלט הכרוב. לאחר שעות של עינויים (לא באמת בכלל) הסכימה ענבל להסגיר את המתכון לסלט ולרוטב הסודי (סתאם) של הסלט של דודה מרגרט- הדודה שלה.  אז ככה זה הולך:

חותכים כרוב שלם.
מקפיצים במחבת את כל הגרעינים שיש בבית- שומשום, צנוברים, בוטנים, אגוזים, חמניות וכו'. שמים בכלי להתקרר.

הרוטב:
רבע כוס חומץ בן יין
רבע כוס שמן רגיל- לא זית.
שתי כפות סילאן או דבש (או סוכר, גם הולך, רק לערבב היטב עד שנמס).
מערבבים את הרוטב בכלי עם מכסה- כזה שאפשר לשקשק.
שופכים את הרוטב ואת הגרעינים על הכרוב ממש לפני ההגשה.
והשוס של כל השוסים, זה שהופך את הסלט הזה מסתם עוד סלט כרוב לסלט חגיגי (אני אוהבת חגיגי!)- נודלס. מה? אתם שואלים. נודלס. חבילה של נודלס שמקווצ'צ'ים (יענו, מועכים), לפני ההגשה ומפזרים לתוך הסלט. אפקט הקראצ' אני קוראת לזה. שוס, כבר אמרתי?
והנה לכם- סלט כרוב חגיגי בכלום עבודה. מושלם, נכון?

פוסט זה פורסם בקטגוריה מתכונים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

